Telefon Bezpieczeństwa dla turystów zagranicznych.
Telefon Bezpieczeństwa dla turystów, jest zintegrowany z Polskim Systemem Informacji Turystycznej. Od października do maja, godzinach 8.00-18.00, a od 1 czerwca do 30 września, w godzinach 08:00-22:00, turyści zagraniczni będą mogli uzyskać potrzebne informacje oraz pomoc w sytuacjach wymagających specjalistycznej porady. Pracownicy obsługujący Contact Center będą posługiwać się biegle językiem angielskim, niemieckim i rosyjskim.
Głównym celem „Telefonu Bezpieczeństwa” jest zapewnienie pomocy turystom zagranicznym w nagłych i trudnych dla nich sytuacjach. Brak znajomości języka i procedur w przykrych dla turysty okolicznościach i poczucie zagubienia może zaważyć w znaczący sposób na opinii o naszym kraju, mimo iż wcześniej pobyt był postrzegany, jako bardzo atrakcyjny.
W celu połączenia się z operatorem wystarczy zadzwonić pod specjalne numery infolinii: +48 608 599 999 i + 48 22 278 77 77, płatne zgodnie z taryfą operatora. Komenda Główna Policji zapewnia osobom obsługującym telefon bezpieczeństwa możliwość bezpośredniego połączenia z centralą KGP - chodzi o szybką komunikację z właściwymi jednostkami Policji.
81% to suma wskazań dwóch najwyższych wartości na skali pokazującej poziom zadowolenia turystów zagranicznych w Polsce. Na to wysokie zadowolenie z pobytu w Polsce składa się wiele czynników. - Z naszych badań wynika, że 45 % turystów zagranicznych uważa, że bezpieczeństwo jest dla nich bardzo ważne przy planowaniu wyjazdu do innego kraju a 42 % powiedziało, że raczej ważne. Zaledwie 4 % przyznało, że nie bierze tego elementu pod uwagę – powiedział Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej. - Nie chodzi tu tylko o bezpośrednie zagrożenie życia czy zdrowia, ale także poczucie bezpieczeństwa wynikające z pewności, że w przypadku kłopotów ze zdrowiem, zaginięcia dokumentów, kradzieży itp. turysta uzyska natychmiastową pomoc lub zostanie przekierowany do odpowiednich służb .
Telefon Bezpieczeństwa przyłączony jest do Polskiego Systemu Informacji Turystycznej. Dzięki temu turysta będzie mógł uzyskać bardzo szybko informację o najbliższych atrakcjach turystycznych. Scentralizowana baza danych – Repozytorium Informacji Turystycznej oparte jest na ścisłej współpracy z regionalnymi i lokalnymi organizacjami turystycznymi i ich systemami. Łącznie w bazie danych jest 41000 obiektów, a docelowo znajdzie się ich tam 60-70 tys. Obecnie dysponujemy bazą: noclegową (ponad 10 000 obiektów), atrakcji turystycznych – ponad 4000, restauracji – ponad 23600, imprez/wydarzeń – ok. 1000, punktów informacji turystycznej – ok. 400 certyfikowanych.
- Jesteśmy instytucją, która w naturalny sposób kojarzy się z cudzoziemcami, dlatego po raz kolejny włączamy się w akcję Telefonu Bezpieczeństwa. W tym roku będziemy także zaangażowani w proces wymiany informacji z osobami obsługującymi Contact Center tak, by w razie takiej potrzeby służyć naszą wiedzą i doświadczeniem, głównie w zakresie pobytu cudzoziemców na terytorium Polski – powiedział Szef Urzędu Do Spraw Cudzoziemców.
Ulotki z informacją o telefonie bezpieczeństwa będą również dystrybuowane za granicą za pośrednictwem Polskich Ośrodków Informacji Turystycznej, konsulatów i ambasad Rzeczypospolitej Polskiej, organizacji międzynarodowych i branży turystycznej, a także za pomocą ulotek informacyjnych rozdawanych w punktach granicznych.
Źródło : KGP
