Strona używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.

Aktualności

Kolejne oszustwo metodą na BLIK

Po raz kolejny ostrzegamy przed metodą działania przestępców z wykorzystaniem systemu płatności mobilnych BLIK. Oszuści podszywają się pod osobę znajomą na portalu internetowym i proszą o wygenerowanie i przesłanie kodu. Apelujemy o ostrożność i rozsądek. Pamiętajmy, zanim przekażemy komukolwiek kod zadzwońmy do osoby, która rzekomo prosi o pomoc, porozmawiajmy aby zweryfikować, czy ktoś się pod nią nie podszywa.

Łukowscy policjanci zostali powiadomieni o oszustwie którego ofiarą padła 23-latka z naszego miasta. Z przekazanej przez nią informacji wynikało, że za pomocą popularnego komunikatora otrzymała wiadomość od znajomej, która poprosiła o wygenerowanie i przekazanie kodu BLIK. Płatność miała pokryć koszty przesyłki kurierskiej. Wiadomość wzbudziła podejrzenie u 23-latki i dlatego skontaktowała się z córką znajomej. Niestety za pomocą tego samego komunikatora. Od rzekomej córki znajomej otrzymała potwierdzenie prośby o kod BLIK dla mamy, z tymże tym razem miał on posłużyć opłacie za meble. Rzekoma córka zapewniała, że mama zwróci pieniądze, że obydwie mają awarię i nie mogą samodzielnie wygenerować kodów do płatności. I tak nieświadoma podstępu oszustów 23-latka przekazała rzekomej córce znajomej cztery kody BLIK. Zatwierdzając je umożliwiła wypłatę ze swego konta prawie pięciu tysięcy złotych. W międzyczasie młoda kobieta dostała wiadomość od „prawdziwej” córki znajomej, że nie prosiła ona o żadne kody BLIK. Dopiero wtedy 23-latka skontaktowała się z nią telefonicznie. Wówczas, rozmawiając z córką znajomej dowiedziała się, że oszuści przejęli konto na portalu społecznościowym jej i jej mamy.

Apelujemy o rozwagę. Przestępcy pokonując zabezpieczenia internetowe, uzyskują dostęp do naszych aplikacji i podszywają się za znajomą/znajomego. Pod pretekstem potrzeby zrealizowania pilnego przelewu zwracają się z prośbą o wygenerowanie kodu BLIK celem realizacji płatności. Pamiętajmy, zanim przekażemy komukolwiek kod BLIK, skontaktujmy się telefonicznie, porozmawiajmy z tą osobą, zweryfikujmy tą informację i upewnijmy się, że za prośbą o pomoc finansową nie kryje się próba oszustwa.

asp. szt. Marcin Józwik

 

 

Powrót na górę strony