Strona używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.

Aktualności

Kolejne oszustwa metodą na BLIK

Po raz kolejny ostrzegamy przed metodą działania przestępców z wykorzystaniem systemu płatności mobilnych BLIK. Oszuści podszywają się pod osobę znajomą na portalu internetowym i proszą o wygenerowanie i przesłanie kodu. Apelujemy o ostrożność i rozsądek. Pamiętajmy, zanim przekażemy komukolwiek kod zadzwońmy do osoby, która rzekomo prosi o pomoc, aby zweryfikować, czy ktoś się pod nią nie podszywa.

Łukowscy policjanci zostali powiadomieni o oszustwie którego ofiarą padł 32-latek z naszego miasta. Z przekazanej informacji wynikało, że za pomocą popularnego komunikatora otrzymał on wiadomość od kolegi, który poprosił o wygenerowanie i przekazanie kodu BLIK. Płatność miała pokryć koszty przesyłki kurierskiej. Ten sam kolega poprosił też o kod BLIK 36-letnią łukowiankę. Również w korespondencji informował o konieczności opłacenia przesyłki, obiecywał, że bardzo szybko zwróci pieniądze. 32-latek umożliwił „koledze” wypłatę 800 złotych, natomiast 36-latka pozwoliła na wypłatę tysiąca złotych. Później z skontaktowała się z nią znajoma, która poinformowała, że przedstawiający się jako ich wspólny kolega w rzeczywistości jest oszustem, który właśnie „przejął”  konto na portalu społecznościowym.

Natomiast o „przejęciu” konta na portalu społecznościowym poinformował 39-latek z gminy Serokomla. Podszywając się pod niego oszust „naciągnął na kasę” kilku jego znajomych. Nieświadomi podstępu znajomi 39-latka przekazali oszustowi kody BLIK i stracili łącznie 2500 złotych.

Apelujemy o rozwagę. Przestępcy pokonując zabezpieczenia internetowe, uzyskują dostęp do naszych aplikacji i podszywają się za znajomą/znajomego. Pod pretekstem potrzeby zrealizowania pilnego przelewu zwracają się z prośbą o wygenerowanie kodu BLIK celem realizacji płatności. Pamiętajmy, zanim przekażemy komukolwiek kod BLIK, skontaktujmy się telefonicznie z tą osobą, zweryfikujmy tą informację i upewnijmy się, że za prośbą o pomoc finansową nie kryje się próba oszustwa.

asp. szt. Marcin Józwik

Powrót na górę strony